Dag 8, 9, 10 en 11 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sharon en Lin - WaarBenJij.nu Dag 8, 9, 10 en 11 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sharon en Lin - WaarBenJij.nu

Dag 8, 9, 10 en 11

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Lin

06 Mei 2014 | Ghana, Accra

Dag 8

Goedemorgen allemaal!! Pfff wat is het nog vroeg. Om precies te zijn is het hier nu 06.30 u. en al snikkie heet vandaar dat wij allemaal ook niet zo goed geslapen hebben. Eventjes leuk om te vertellen is dat ik iemand naast mij heb liggen, lin om precies te zijn, die slaapwandelt. Vannacht was het alweer zo ver. Ik hoorde haar wakker schrikken en ze had haar ogen wagenwijd open. Opeens maakte ze mij wakker en zei; KIJK, KIJK hier is iets. Hier is iets in bed. Het kriebelt hier, kijk dan. Ooooookee, er was dus helemaal niks dus vroeg ik haar om weer te gaan slapen en na een paar minuten rondgekeken te hebben met een lampje ging ze uiteindelijk slapen. Pfoeeee

Na het ontbijt zijn wij richting Jenifer gelopen. Hier zagen wij dat het al goed ging met de bouw. Uiteindelijk zijn wij onze ‘’kamer’’ gaan poetsen met twee kapotte bezems en een hoopje takjes, een heksenbezem in het klein hihi. Pfoeeee wat een werk, je staat beton te vegen eigenlijk voor niks want er blijft stof komen. We hebben het de afgelopen dagen goed warm gehad maar nadat we hier klaar mee waren stond het zweet ons op plaatsen waar we niet eens van wisten dat dit mogelijk was, ieehlll! Hierna waren wij zo moe, bezweet en uitgeput haha dat wij terug gelopen zijn naar de lodge. Hier hebben wij ons even heerlijk gedoucht en 2 uurtjes geslapen.

In de avond hebben we spaghetti gegeten bij Jenifer thuis. Wel vonden we hem een heeeeel klein beetje heeel erg pittig! Vandaag was een uitputtend dagje die zo voorbij was, mogen nog wat spulletjes in de kamer poetsen, water pompen zodat we kunnen douche en naar de wc kunnen gaan en dan kunnen we hopelijk daar verblijven voor de komende weken. We kunnen namelijk niet wachten tot we eindelijk onze spullen uit kunnen pakken en alles een plaatsje kunnen geven

Slaap lekker allemaal !! xx

Dag 9

Na een lang nachtje slapen zijn wij lekker wakker geworden in een poepie hete kamer, onze airco doet het niet meer! Ieeeehh! Misschien is dit ook alleen maar goed want zo raken we makkelijker gewend aan de warmte aangezien we bij Jenifer op de kamer geen airco hebben hihi!

Nadat we heerlijk ontbeten hadden met lekker verse ananas zijn we met Jenifer door het schooltje gelopen. Hier vertelde ze ons wat ze allemaal voor les spulletjes had, hoe ze het wou inrichten enzovoort. Ook vertelde ze ons een paar ideetjes wat wij misschien konden uitvoeren.

Aangezien wij heel veel knutselspulletjes voor de kinderen mee hebben genomen naar Afrika konden wij goed aan de slag! We hebben van allemaal verschillende woordjes (flower, tooth, chicken, snake, dragen, sports, chair enzovoort) tekeningen gemaakt en daarbij kleine kaartjes met de woorden erop. Super leuk en ook erg leuk om mee een spelletje met de kinderen te doen.

Voor we het wisten was de dag alweer voorbij en zaten we aan het avond eten. Jenifer vindt dat we meer moeten eten hihi, hier eten ze namelijk een hele pan per persoon! Ook zou ze het eten elke dag wat pittiger maken en ook dat hebben we gemerkt hihi!

Die zelfde avond zijn we naar een concert in de kerk gegaan. Hier waren allemaal vrouwen en mannen van verschillende leeftijden heel mooi aan het zingen en dansen. Ze dansen hier echt met heel veel ritme en plezier, doet ons wederom aan de Sister Act denken <3

Vandaag was een kort dagje maar wel heel erg leuk!

Dikke poen <3

Dag 10

Naar vandaag hebben wij heel lang uitgekeken. ZWEMMEN!!
In de ochtend zijn wij bij Jenifer gaan ontbijten. Ze had ook heerlijke watermeloen gesneden, die krijgen wij natuurlijk heeeeel makkelijk naar binnen. Met z’n 3e hieraan eten en er blijft niks meer over haha.

Na het ontbijt had jenifer een taxi gebeld. Deze man heel betrouwbaar en het was de vader van 2 kindjes op het schooltje. Hij bracht ons naar het African beach hotel wat zo’n ongeveer 45 minuten rijden was. Wat een stuk zeg! Dit was natuurlijk weer super goedkoop. Aangekomen in het hotel hebben wij direct een duik genomen in het zwembad. Wat heerlijk als je hier zolang naar hebt uitgekeken! We waren pas een paar minuten in het zwembad of er kwamen al super veel mensen naar ons toe die met ons wilden praten of op de foto wilden. Er waren ook super schattige kleine babytjes/kindjes: Angel, Nina, Sandra en een heel lief jongetje waar we helaas de naam van vergeten zijn haha… Natuurlijk waren er ook minder leuke mensen. Er was een man/jongen die de hele dag al bier aan het drinken was en uiteindelijk naar ons toekwam en op de foto met ons wilden. Hier hadden wij echt geen zin in en lieten hem dit weten. Hij bleef maar doorzeuren en doorvragen en wij vroegen hem daarom al een aantal keer om ons met rust te laten. Gelukkig hadden wij al zoveel mensen ontmoet dat zij ons uiteindelijk geholpen hadden. Zelfs een security kwam ons helpen

Tussen het zwemmen door hebben wij hele leuke souvenirtjes gekocht. Deze kon je in het hotel kopen dus super handig! Wel veel geld uitgegeven maar het zijn wel allemaal super leuke dingetjes!

Nadat we klaar waren met zwemmen en buiten op onze taxi aan het wachten waren en we net een vervelende jongen weg hadden gejaagd kwam James naar ons toe. James is een voetballen voor een schijnbaar heel bekend voetbalteam in Ghana. Dus hihi, wij hebben lekker met een beroemde voetballer gekletst! Hij vroeg of wij, de drie meiden, gezellig met hem wouden gaan zwemmen volgende week en of hij onze nummers mocht hebben enzovoort. Deze hebben wij natuurlijk niet gegeven en ons smoesje was dat wij onze telefoon in Nederland hadden laten liggen. Niemand van jullie geloofd dit natuurlijk maar het gaat erom dat hij het geloofde.

Rond een uur of 6 zijn we terug gegaan naar huis en lekker bij Jenifer gaan internetten. Jenifer is zo ontzettend lief en we weten niet hoe veel wij haar moeten bedanken dat ze ons zo goed heeft opgevangen deze eerste paar dagen. Ze verzorgt ons zo goed, we zijn zelfs bang dat we als we terug zijn van Afrika weer 10 kilootjes bij zijn gekomen! Ook de manier waarop ze praat, zo wijs en mooi! Soms worden we er echt emotioneel van hihi, echte meiden klets dit!

Helaas is Lin’s telefoon kapot, de oplader doet het niet meer, boehoe =( Al de hele reis niet maar we zijn telkens vergeten dit te vertellen in de blog hihi! Benjamin, een hele lieve jongen die in het hotel werkt, die geeft ons altijd zijn oplader te leen! Super lief!! Ook al hebben we hem een hele nacht nodig dan nog mogen we de oplader gewoon lenen, schattig he <3

Oja trouwens, weer iets bijna vergeten te vertellen! Er gebeurt hier ook zoveel op een dag hihi. Er lopen hier allemaal hagedissen rond, grote maar ook kleintjes! Eerst vonden we dit super akelig maar nu is het meer een gewenning, alsof je omringd bent met allemaal huisdiertjes hihi! Soms komen ze wat snel op je af of rennen ze over je voeten heen OF rennen ze snel weg net op het moment dat wij een foto willen maken maar voor de rest zijn het hele lieve beestjes! Andere rare dieren hebben we hier nog niet veel gezien, geen vogelspinnen, geen mega mieren, geen giftige slangen en zelfs geen leeuwen waar iedereen ons voor gewaarschuwd had! Goed he hihi! Hebben wij het maar weer getroffen met die hagedisjes!

Toen wij thuiskwamen van het zwemmen kwam Benjamin ons ijsjes brengen. Hij moest ze komen brengen van zijn moeder vertelde hij ons. Super lief!

Nu liggen wij hier…. Als 3 rode kreeftjes. Zolang wij ons maar niet hoeven te bewegen, en er een fris windje over onze rug waait is alles prima.
Voor nu gaan wij lekker slapen, dikke knuffel en welterusten iedereen xxx

Dag 11

Goedemorgen mensen,
Een beetje slecht geslapen vannacht. Vooral onze verbrande delen deden heel erg pijn. Ook zaten er mensen tegenover ons in de kamer die om 3 uur in de nacht met de deuren aan het gooien waren, schreeuwen, lachen en hard praten. Nadat we de deur hadden opengemaakt en ze even boos hadden aangekeken konden wij weer rustig slapen.

Nadat wij ons aangekleed hadden zijn wij naar Jenifer gelopen waar wij ontbijt kregen. De dag ervoor was ons al verteld geworden dat alle leraren van het kinderdagverblijf en het schooltje kwamen om alles te poetsen en in te delen dus konden wij helpen. Wij merkten al snel dat wij drie meisjes wel erg handig van pas kwamen bij het poetsen dus uiteindelijk hadden wij dan ook de hele ruimte gepoetst…

Na het poetsen zijn we naar onze Lodge toegegaan. Hier hebben wij in totaal 3 uur moeten wachten op de taxi, die om de 10 minuten toen wij hem belden zei; ik ben onderweg, ik kom er zo. Hier kijken ze dus zeker niet zo nauw naar de tijd. Alles gaat hier zijn gangetje en alles op zijn tijd. We zouden willen dat we dit gevoel in Nederland ook een beetje hadden. Dan zouden wij niet meer zo gehaast zijn. Uiteindelijk was daar dan de taxi. Met een paar keer sorry gezegd te hebben reed hij naar het Winkelcentrum. Onderweg hoorde Esmee het geluid van een lekke band maar wij dachten alle 3 dat het zeker een grapje zou zijn. Wij vervolgde dus onze weg maar alle mensen om ons heen waren aan het Tuteren (want dat is hier een gewoonte) en aan het wijzen naar onze band. Shit, een lekke band. De chauffeur heeft snel een reservewiel erop gelegd en uiteindelijk kwamen wij aan bij het winkelcentrum.

We hebben heerlijk geshopt en allemaal hebben wij leuke spulletjes en boodschappen gekocht. Na een tijdje hadden wij wel zin in iets lekkers en zijn ergens een sandwich en chocolade taartjes gaan eten. HMMMMM!

Na een lang dagje shoppen belden wij de taxi. Uiteindelijk was hij er na 50 minuten pas. Wat een wonder ook…. Wij merkten al snel dat er iets mis was met de auto. Waarom rijd die man 20? Terwijl ze normaal half vliegen. Wij vroegen aan hem wat er mis was met de auto en hij vertelde ons dat hij geen olie meer had dus de auto kon alleen (terwijl het een automaat was) in de eerste versnelling rijden. Dus met de alarmlichten aan en een snelheid van 20 km/u reden wij door Ghana waar alle auto’s je zowat om de oren vliegen. Na een poosje rijden waren wij bijna terug bij de lodge. Opeens stopte hij langs de weg waar een hele boel autobanden lagen. Hier had hij schijnbaar in de ochtend zijn lekke band naartoe gebracht. Deze wilde hij achterin leggen maar toen besefte hij zich dat hier al onze spullen en boodschappen lagen dus dacht hij ik haal deze later wel op. Toen hij de auto startte kwamen wij niet meer vooruit. Wat een pechdag ook. Uiteindelijk hebben wij het laatste stukje in een andere taxi gezeten.

Toen wij terug waren in onze kamer deed onze stroom het nog steeds niet… (dit waren wij in het begin vergeten te vertellen. Hij doet het al niet sinds deze morgen) Toch zijn wij maar in het donker gaan douchen. Hier zagen wij natuurlijk geen steek voor ogen. Maargoed schoon is schoon. Adra(de dochter van Jenifer en Anthony) klopte op onze deur en kwam even gezellig bij ons zitten en kletsen. Adra had haar haren laten doen en had opeens net zo’n lang haar als mij (sharon). Toen wij naar het huis van Jenifer wilden lopen regende, onweerde en bliksemde het suuuuuuuper hard. Dus hebben wij maar even bij de balie gewacht tot het iets minder was. Na een poosje zijn wij dan toch maar gelopen en bij aankomst bij Jenifer hadden wij dus ook onze hele benen, kleren en ‘’vot’’ onder de modder zitten. Leuk zeg, grrr. Onder een straaltje water dat van het dak afliep hebben wij ons een beetje schoon kunnen maken. Het was een gevecht wie het eerste zijn been onder het straaltje kon houden en dit ook nog eens in de pijpenstelen regen hahaha joa die zin klopt niet maar dat maakt helemaal niks uit. Met ons 4e hebben wij ons dan ook kapot gelachen. Vooral Adra, die zal wel weer denken; wat een gekke Nederlanders. Want wij hebben wel vaker onze gekke kuurtjes.

Nu zijn we weer terug in de Lodge. Alle drie proberen wij niet teveel te bewegen want het is hier hot hot hot. Het liefste lagen wij hier in ons nakie hihihi!

Het was een leuk dagje. Morgen begint dan eindelijk de school. We hebben er heel erg veel zin in! Maar wel een beetje zenuwachtig.

Welterusten allemaal xxxxx<3

• 07 Mei 2014 - 11:01

Jos Nicolaes:

Goed bezig Esmeé, Sharon en Lin.

• 07 Mei 2014 - 11:29

Truus:

Leuk om te lezen dames, vooral als ik dan naar buiten kijk en
    zie dat het buiten weer lekker aan het miezeren is...
    Geniet ervan, werk ze en blijf ons op de hoogte houden van alles....

Dikke kus....

• 07 Mei 2014 - 13:11

Lily:

Hoi Sharon en andere meiden.
    Het is weer leuk om jullie verslagen te lezen.
    Jullie rode kreeftjes, komkommer helpt hihihi.
    Veel succes op het schooltje maar dat gaat van zelf.
    De foto's zijn ook leuk. Kom wel niet met zo,n leuk kleintje in het koffer terug haha.
    En niet teveel chocotaart eten.

Groetjes Lily Jos en Kim

• 07 Mei 2014 - 18:51

Constance:

Hey hellouw ....
    Super leuk weer om jullie blog te lezen ;-) .....de foto's zijn ook geweldig....ik heb zelfs de baby gespot waar Lindy het over gehad heeft...toch Sharon ? hihi
    Spannend jullie eerste echte werkdag ben benieuwd hoe jullie dat bevalt de dagen zullen nu in ieder geval zeker weten voorbij vliegen .
    Sharon ik weet niet of je mijn sms'jes ontvangt(telefoon doet raar).....ik stuur ze in ieder geval wel...dus weet dat je niet vergeten wordt X

Super..super..suuuuper dat Jenifer jullie zo goed verzorgd !!!
    Een hele gerustelling .

voor jullie allemaal amuseer jullie.....werk ze en ik kijk uit naar jullie volgende blog.....
    Lang leve internet ;-)

Dikke kus vanuit Broenssem

• 07 Mei 2014 - 19:12

Wilma:

hallo lieve rooie bleekscheetjes, wat heerlijk om jullie blog te lezen. en de foto's van de ukkies... zo lief. hoop dat de tijd met de kinderen ook een geweldige ervaring wordt, maar aan de foto's te zien lukt dat zeker weten.

en ik zag Shar dat je ook al een aantal thuiskappers daar hebt haha. ben benieuwd naar de kapsels die die muppies van je haren gaan maken. rasta enz...

veel succes met het schooltje jullie 3 en een dikke knuffel uit het regenachtige kikkerlandje, ook voor Jenifer !
    want 't is superfijn te weten dat zij jullie zo goed verzorgt.

xxx mams / wilma xxx

• 08 Mei 2014 - 11:09

Carla Van Aarsen:

Hoi lieve Lin en de andere meiden,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Eén ding is zeker, jullie zijn nu al heel wat ervaringen rijker zowel positief als wat minder positief (laat ik het zacht uitdrukken). Geniet van al het bijzonders dat op jullie pad komt!En nu, lekker werken met de kindjes, mooier werk bestaat er toch niet...

Lieve groetjes, Carla x

• 09 Mei 2014 - 22:15

Lisette Peeters:

Hallo dames,

wat een indrukwekkende verhalen. Jullie maken een hoop spannende, leuke en minder leuke dingen mee.
    Het zal een mooie ervaring voor jullie zijn / worden. Geniet er met volle teugels van.
    En blijf schrijven over jullie ervaringen zodat wij kunnen mee genieten.

lieve groetjes vanuit het Limburgs land,
    Harry en Lisette xxx