De laatste dag in Nederland is aangebroken - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sharon en Lin - WaarBenJij.nu De laatste dag in Nederland is aangebroken - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sharon en Lin - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Nederland is aangebroken

Door: Lin en Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon en Lin

24 April 2014 | Nederland, Nederland

Spannend, spannend, spannend voor ons maar volgens mij nog meer voor het thuisfront. Morgen is het dan eindelijk zover. De dag waar wij hééél lang op hebben gewacht.

Samen met 9 medestudenten zullen wij deze reis gaan maken, 4 studenten gaan naar het ziekenhuis en 4 studenten naar het weeshuis, beide gelegen in Damongo. Zelf gaan wij met 1 medestudenten naar de Kindergarten Jewels of the Millennium in Accra. Dit is een private school/kinderopvang opgezet door Mrs. Jenifer Twumasi. Hier zullen wij ons gaan bezig houden met het begeleiden van de kinderen, het aanbieden van lesmateriaal, lesprogramma’s en opvoedingsmethodes. En natuurlijk hebben wij hier heel veel zin in. Zelf weten wij nog niet goed wat we moeten en kunnen verwachten dit zal dus ook in de loop van de weken in het blog worden gezet.

Sinds December hebben wij heel veel sponsoracties gehouden. Wij zijn begonnen met mailtjes te sturen naar bedrijven en hierin vertelden wij ons verhaal. Op deze mails hebben wij veel reacties gekregen en hieruit volgden ook verschillende acties. Beetje bij beetje kregen wij steeds meer mensen enthousiast om ons maar vooral de kinderen in Ghana financieel te steunen. Wafels verkopen bij de Albert Heijn tot een sponsordiner bij La Storia. Wij zijn natuurlijk heel erg blij met deze financiële steun en willen daarom nogmaals alle mensen en of bedrijven die hieraan meegewerkt hebben van harte bedanken!

Het was best flink aanpoten om in toch wel redelijk korte tijd alle dingen die wij wilden en moesten doen geregeld te krijgen. Zo zijn wij 2x naar Den Haag moeten rijden om het visum aan te vragen en deze vervolgens ook weer op te halen. Wat een gedoe allemaal om een reisdocument voor Ghana te krijgen. Zij willen echt alles maar dan ook alles van je weten en proberen met diepgaande vragen jou ‘’onderuit’’ te halen. Maar natuurlijk waren wij goed voorbereid! Toen wij het visum in onze handen hadden was het dus ook ècht zeker dat wij naar Ghana kunnen reizen.

Vaccinaties, vaccinaties en nog een vaccinaties. Spuiten kunnen wij nu even niet meer zien (of voelen). Je kunt je niet voorstellen wat je in zo’n land allemaal kunt oplopen. Hier denken wij dan ook liever niet aan…. Een van de belangrijkste dingen met betrekking tot de vaccinaties zijn de malariatabletten. Hier hebben wij dan ook vanmorgen al 1 van moeten innemen wat wij dagelijks moeten blijven doen.

Dus; koffer dicht, nog een lekkere hollandse kost en op naar Ghana!
Wij zullen jullie op de hoogte houden (als het internet het doet hihi).

Lieve groetjes,

Lin en Sharon

• 24 April 2014 - 18:22

Lily, Kim En Jos:

Hoi Sharon en Lin,

We hebben ervaring in hoe jullie en het thuisfront zich nu voelen. Maar ook weten we dat het geweldig is om zo iets mee te mogen maken. Let op mekaar en dan zal alles wel goed komen.
    Zeker heel veel plezier en geniet, want het is zo weer voorbij.
    We blijven jullie volgen.

Veel succes en groetjes,

Lily, Kim en Jos

• 24 April 2014 - 19:38

Henny :

Een hele goede reis en heel veel plezier en succes gewenst met jullie avontuur.
    Maak er met z'n allen iets moois van.
    Gr. Henny

• 24 April 2014 - 21:28

Constance:

Hellouw lady's

Uiteraard volgen we jullie ;-)

Heel veel plezier ....dikke kusss Ton en
    Constance

• 24 April 2014 - 22:00

Merle:

Heel veel plezier en geniet ervan!!! X

• 25 April 2014 - 09:05

Carry:

Geniet van alle mooie momenten. xx

• 26 April 2014 - 12:55

Wilma:

Hallo kanjers,
    Goed geslapen jullie eerste nacht in Ghana?!
    Zorg voor een onvergetelijke tijd! en GENIET !!!
    Dikke knoevel en dikke kus
    Groetjes moeke/wilma xxx :-) <3

• 28 April 2014 - 12:25

Anja:

Heel veel plezier en geniet ervan. Let goed op mekaar!!! groetjes xxx

• 07 Mei 2014 - 11:09

Anki:

Hallo Sharon en Lin,

Jullie kennen mij niet, maar kwam deze blog via een gezamelijke bekende tegen en heb het gelezen. Ik wil jullie heel veel plezier en een mooie ervaring toewensen. Ik ben zelf met een medestudente naar Ghana geweest voor mijm laatste stage ergotherapie in 2005; in een revalidatiekliniekje in Agona Duakwa, vlakbij Swedru (meer land inwaarts).
    Ik vond het een geweldige ervaring en heb het er nog vaak over, ondanks dat het al bijna 9 jaar geleden is.